2008. június 1., vasárnap

Hirdetési piac

Nyugatról hideg szelek fújnak. Idehaza a megérkező szél forgószéllé erősödik. Brüsszel újabb hirdetés-ellenes rendelkezéseken töri a fejét. Pl. a gépjárművek hirdetéseiben legalább 20 % felületen, egy ötődnyi időben meg kell adni, mennyi a gépkocsi CO2 kibocsátása. Az autós hirdetők közölték: akkor átmennek BTL-be. Szép...

Mellesleg a megnövekedett költségek (energia, nyersanyag) a hirdető cégeknél is spórolást követel. Takarékoskodni elsősorban a marketing kiadásokkal, benne a hirdetésekkel a legegyszerűbb. Rövidtávon. A német előrejelzések máris reálccsökkenést jeleznek. 1949 óta nem volt ilyen kevés a marketingkiadás aránya a GDP-hez. Pedig a német gazdaság robog. (Például a nyomtatott álláshirdetések mennyisége erőteljesen nőtt.) Idehaza meg még stagnál is a gazdaság...

Nincsenek megjegyzések: